fbpx
  • 3
  • 4

Wycieczka Tarnów - Berlin - Poczdam

W dniach 25 - 28 maja 2023 r. klasa 1TR oraz uczniowie klasy:1LOC, 1TPM, 2TRa, 2TRb oraz 3TPM wzięli udział w wycieczce przedmiotowej do Berlina i Poczdamu. Organizatorem wycieczki był nauczyciel geografii Pan Piotr Kukułka. Pozostali opiekunowie to: Pani Renata Maciąg, Pani Iwona Gniewek oraz Pan Grzegorz Komendacki.
Zwiedzanie Berlina rozpoczęliśmy od Bramy Brandenburskiej. Pani przewodnik opowiedziała historię tej zabytkowej budowli, a następnie przeszliśmy do dalszych punktów naszego wycieczkowego programu. Zobaczyliśmy Pomnik Holokaustu oraz Mur Berliński. W dalszej kolejności udaliśmy się do Muzeum Techniki, gdzie spędziliśmy czas, zwiedzając ciekawą wystawę. Ekspozycję stanowiły niezwykłe statki, samochody i samoloty. W muzeum można było doświadczyć również różnego rodzaju iluzji. Wieczorem udaliśmy się na spacer, podczas którego zobaczyliśmy magicznie oświetlony Pałac Charlottenburg.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania tarasu Reichstagu, czyli siedziby Parlamentu. Odwiedziliśmy również Nowe Muzeum, w którym największym zabytkiem jest popiersie Nefertiti. Następnie przyszliśmy na Alexanderplatz, gdzie znajduje się Czerwony Ratusz, wieża TV oraz Katedra Berlińska. Późnym popołudniem zajęliśmy się zadaniem przedmiotowym, polegającym na przygotowaniu plakatu związanego z Berlinem na podstawie zebranych wcześniej przez nas materiałów reklamowych. Ostatni dzień spędziliśmy w Poczdamie, gdzie zobaczyliśmy Pałac Sanssouci. Spacerowaliśmy po jego unikatowych ogrodach, w których znajduje się Pawilon Chiński, historyczny Młyn oraz Nowy Pałac. Poznaliśmy również historię dynastii Hohenzollernów. Nasz pobyt w Niemczech zakończyliśmy wizytą w galerii handlowej A10. Każdy mógł kupić pamiątki. W tym samym czasie realizowaliśmy także zadanie związane z naszym profilem, które polegało na zrobieniu zdjęć reklam oraz charakterystycznych rzeczy promujących sklepy. Wycieczka do Berlina i Poczdamu zakończyła się wprawdzie późną nocą w Tarnowie, ale emocje związane z naszym pierwszym klasowym wyjazdem na długo będą pozostawały w naszej pamięci. Zapraszamy do galerii zdjęć.

Warto zobaczyć

Trochę historii...

Odwiedza nas 209 gości oraz 0 użytkowników.