fbpx
  • 2
  • 3
  • 4

Wrocław - Praga - Góry Stołowe, wspomnienie z wyjazdu...

Dnia 19 września przed świtem wyruszyła wycieczka klas II TR oraz II E wraz z kadrą nauczycielską w składzie: p. Lucyna Łępa, p. Agnieszka Tracz, p. Justyna Rogalska oraz p. Paulina Krakowiak. Trasa wycieczki przebiegała począwszy od  Tarnowa  przez  Wrocław i czeską Pragę, na Kudowie-Zdroju  i Karłowie skończywszy.
Pierwszy dzień wycieczki poświęcony został zwiedzaniu pięknego Wrocławia, gdzie mogliśmy zobaczyć ogromny ogród zoologiczny liczący sobie ponad 10 500 zwierząt. Dodatkowo kilkugodzinne zwiedzanie miasta i poznawanie jego historii wliczając sławne krasnale wrocławskie i Panoramę Racławicką zakończyliśmy pięknym wieczornym pokazem artystycznym przy Wrocławskiej Fontannie. Po skończonym pierwszym dniu wycieczki, który był zarazem całym dniem wspaniałych wrażeń udaliśmy się do hostelu nieopodal Rynku gdzie spędziliśmy noc i poranek następnego dnia. Po pobudce i śniadaniu całą wycieczką wsiedliśmy do autobusu i udaliśmy się do Sky Tower, pięknego miejsca widokowego który był ostatnim punktem wycieczki na terenie Wrocławia. Jednak to był dopiero początek wrażeń tego dnia, ponieważ zaraz po wyjeździe z miasta udaliśmy się do słynnej Kopalni Złota w Złotym Stoku, gdzie dzięki wesołej i pogodnej Pani przewodnik poznaliśmy uroki tego miejsca, oraz dowiedzieliśmy się między innymi jak wyglądała praca górnika, czy w jaki sposób wyrabiało się tam złote monety. Kolejnym punktem naszej wycieczki była Kaplica Czaszek w Czermnej. Następnie udaliśmy się do Kudowy Zdroju, do znanej już Szczepanikowi Willi Wrzos. Po zameldowaniu, rozpakowaliśmy walizki i po chwili wytchnienia zeszliśmy do restauracji na  pyszny obiad. Dzień zakończyliśmy wieczornym, wspólnym spacerem po kudowskim Rynku i parku zdrojowym.
Trzeci dzień, czyli wyprawa do Czech  prosto do stołecznej Pragi, to chyba punkt kulminacyjny całej naszej wycieczki. Dzięki panu przewodnikowi w szczegółowy sposób poznaliśmy historię miasta oraz zwiedziliśmy najważniejsze zabytki i wiele ciekawych  zakamarków, wraz ze słynnym Mostem Karola, który mimo chmur na niebie, przyćmiewających jego blask, zdołał ująć nas swoim pięknem. Podczas tego dnia pan przewodnik pokazał nam też równie imponującą Katedrę św. Wita, czy staromiejski Rynek.
Ostatni, czwarty dzień był swoistym dopięciem wycieczki na ostatni guzik. Po drugiej nocy w Willi Wrzos, zjedliśmy śniadanie po czym żegnając się z Kudową, spakowani wyruszyliśmy do Karłowa. Na koniec całej wycieczki mogliśmy przez chwilę podziwiać widoki górskie ze Szczelińca Wielkiego, najwyżej położonego punktu na terenie Parku Narodowego Gór Stołowych. Te piękne widoki pozwoliły nam z satysfakcją wrócić do autobusu i uznać wycieczkę za zakończoną, ponieważ jedyne co wtedy zostało to szczęśliwy powrót do domu, do Tarnowa. Wszyscy razem możemy stwierdzić, że wycieczka była świetna i mimo chwiejnej pogody wszyscy zachowaliśmy pogodę ducha, i z uśmiechem na twarzy mogliśmy pożegnać się po tych kilku dniach wspólnej nauki i zabawy. Taki wypoczynek zdecydowanie był nam potrzebny, zarówno uczniom jak i opiekunom nauczycielom, patrząc ile pracy przed nami w rozpoczętym niedawno nowym roku szkolnym.

Warto zobaczyć

Trochę historii...

Odwiedza nas 9 gości oraz 0 użytkowników.