fbpx
  • 3
  • 4

Nietypowe wakacje na Florydzie

Lilianna Jarek z klasy 3d, minione wakacje spędziła w nieco nietypowy sposób. Krótkie wspomnienie...
Moje tegoroczne wakacje spędziłam w Stanach Zjednoczonych w stanie Floryda. Pojechałam tam ponieważ miałam szczęście wylosować tą wycieczkę. Każda szkoła w Tarnowie wybierała Prymusa Szkoły, którym zostałam, za co jestem bardzo wdzięczna mojej wychowawczyni, że wystawiła moją kandydaturę, Pani dyrektor, wicedyrektorom i całemu gronu pedagogicznemu, że wybrali moją kandydaturę.
Wybrana spośród uczniów szkoły osoba dyplom Prymusa Tarnowa odbierała od Prezydenta Tarnowa na uroczystej gali zakończenia roku szkolnego 2016/2017. Po tej uroczystości nagrodzone, pełnoletnie osoby brały  udział w losowaniu dwutygodniowej wycieczki do USA, sponsorowanej przez Stowarzyszenie Polonii Amerykańskiej na Florydzie i Urząd Miasta Tarnowa. Pojechać mogły trzy osoby  i jedną z wylosowanych zostałam ja.
Wyjazd odbył się 5 sierpnia 2017r. z Krakowa z przesiadką we Frankfurcie.
Na Florydę razem z Dominiką i Justyną – dziewczynami, które również wylosowały wycieczkę, doleciałyśmy 6 sierpnia około godziny 19. amerykańskiego czasu. Z lotniska odebrały nas rodziny pochodzenia polskiego, które wyemigrowały do Ameryki kiedy jeszcze były dziećmi. U dwóch rodzin mieszkałyśmy po 3 dni, a w drugim tygodniu gościła nas Pani Laura – przesympatyczna, starsza pani, która miała swój hotel, gdzie zamieszkałyśmy.
W czasie naszego pobytu zwiedzałyśmy Centrum Kosmiczne im. Johna F. Kennedy’ego (Kennedy Space Center), położone na przylądku Canaveral amerykańskiej agencji kosmicznej NASA, miejsce startów załogowych statków kosmicznych USA.
Ponadto odwiedziłyśmy miasta takie jak Tampa, Orlando, Saint Petersburg i Clearwater. Odwiedzałyśmy również Centra Handlowe..., ale najwięcej czasu spędzałyśmy jednak na plaży opalając się i kąpiąc w Zatoce Meksykańskiej.  Mogłyśmy również korzystać z basenu hotelowego, a pan Kazio, u którego mieszkałyśmy przez kilka dni, był tak miły, że robił nam wypady łodzią po zatoce.
Na Florydzie poznałyśmy bardzo dużo przemiłych osób, z którymi utrzymujemy kontakt. Wspólnie przeżywałyśmy tragiczne chwile podczas huraganu Irma, który niedawno nawiedził Florydę. Galeria zdjęć.
Wakacje te na pewno będą dla mnie niezapomnianym przeżyciem.
Lilianna Jarek - 3d.

Warto zobaczyć

Trochę historii...

Odwiedza nas 125 gości oraz 0 użytkowników.