fbpx
  • 2
  • 3
  • 4

Tu byliśmy! Wrocław, Praga!

W zeszłym tygodniu (19 - 21 kwietnia ) cała nasza klasa I LO d wzięła udział w  trzydniowej wycieczce. W towarzystwie klasy drugiej i trzeciej TR wszyscy ruszyli  do Wrocławia i Pragi. Opiekę nad grupą sprawowały: Pani Będkowska, Pani Łępa i Pani Witek. Wyjechaliśmy w środę około godziny 4.00. Jakiś czas później byliśmy już we Wrocławiu. Przewodnik oprowadził nas po mieście. Mogliśmy zobaczyć m.in.: Katedrę św. Jana Chrzciciela na Ostrowie Tumskim, słynny Most Zakochanych, Pomnik Aleksandra Fredry, Rynek Główny, Fontannę, Astronomiczny Zegar oraz Bramę Kluskową. Poznaliśmy również tych najmniejszych mieszkańców Wrocławia - krasnale. Po wysłuchaniu wielu ciekawych opowieści o Wrocławiu udaliśmy się do słynnego Zoo. To naprawdę wspaniałe miejsce. Najbardziej przypadło nam do gustu niesamowite Afrykarium. Jednak nic nie może się równać z widokiem ze Sky Tower. Ludzie z wysokości 212 metrów wyglądali jak małe mrówki! Noc spędziliśmy w hotelu. Rano po smacznym śniadaniu oraz po zwiedzeniu punku widokowego, wyruszyliśmy dalej. Do Pragi dotarliśmy późnym popołudniem. Nasz sympatyczny przewodnik pokazał nam Kościół św. Mikołaja, Most Karola oraz Pomnik Ofiar Komunizmu. Po krótkim odpoczynku wybraliśmy się na nocny spacer po stolicy. Niezapomniany przeżycie! Najbardziej podobał nam się widok z Mostu Karola na mroczną taflę Wełtawy. Następnie wróciliśmy do hotelu, gdzie spędziliśmy noc. Rano spotkaliśmy się ponownie z  przewodnikiem, który uraczył nas niezwykłymi historiami na temat zabytków Pragi. Zwiedziliśmy Zamek na Hradczanach, Złotą Uliczkę, Katedrę św. Wita oraz Teatr Narodowy. Spróbowaliśmy także przepysznego trdelnika - przysmaku Czechów. Po południu wyruszyliśmy w drogę powrotną. Zmęczeni, ale zadowoleni dotarliśmy do Tarnowa około godziny 24.00 w nocy. Nigdy nie zapomnimy tej wspaniałej przygody!

Warto zobaczyć

Trochę historii...

Odwiedza nas 116 gości oraz 0 użytkowników.