fbpx
  • 3
  • 4

Edukacja i rekreacja w Beskidzie Śląskim - IITOM i IIITM

1 czerwca wraz z opiekunami wyjechaliśmy na 3-dniową wycieczkę w pasmo Beskidu Śląskiego. Naszym pierwszym punktem zwiedzania była fabryka mebli giętych „Paged Meble S.A” w Jasienicy. Mieliśmy możliwość oglądać unikatowe, gięte meble, których wzór i metody produkcji nie zmieniły się od 130 lat. Poznaliśmy nowe maszyny, centra obróbcze oraz metodę gięcia drewna w technice nagrzewania materiału prądem o wysokiej częstotliwości. Wgłębiliśmy się w cały proces technologiczny powstawania mebli giętych, przeznaczonych głównie do siedzenia, eksportowanych na cały świat. Następnie zostaliśmy rozlokowani w schronisku młodzieżowym w Ustroniu. Ciągle obserwując widok na szczyt Czantorii, zapaliliśmy integrujące nas ognisko. Następny dzień poświęciliśmy szlakom górskim. Dzięki malowniczym krajobrazom bez trudu dotarliśmy na Małą i Wielką Czantorię. Pogoda nas nie rozpieszczała, ale pomimo tego zeszliśmy ze szczytu. Następnym celem była skocznia narciarska w Wiśle - Malince. W kolejnym dniu prezentację swoich produktów przedstawiła nam firma KOBAX w Kalwarii Zebrzydowskiej. Tam mieliśmy możliwość obserwować produkcję frontów meblowych. Od cięcia, okleinowania, frezowania na centrach obróbczych po foliowanie w prasach próżniowych. Wyjazd wzbogacony został o spacer po Sanktuarium oo. Bernardynów w Kalwarii Zebrzydowskiej. Wycieczka była bardzo obfitująca w cenne informacje dla przyszłych technologów drewna. Dzięki niej odpoczęliśmy a także zdobyliśmy niezbędną wiedzę przydatną w dalszej edukacji i przyszłej pracy zawodowej.

Warto zobaczyć

Trochę historii...

Odwiedza nas 68 gości oraz 0 użytkowników.